søndag 16. februar 2014

Svart/hvitt dypdykk og Valentines day.

Etter alt det røde til jul, ble det svart-hvitt tema på meg i januar. Jeg tenkte det var greit å ha endel krusmatter liggende, og startet med friskt mot. Der var nok å ta av viste det seg...
Det er veldig greit å sy stripene på vatt og bakstykke etter hvert. Da slipper en å quilte etterpå.
Jeg brukte et vattstykke på ca 19" x 19", og sydde på striper i varierende bredde.
Så kuttet jeg opp krusmatter på 6" x 9", der jeg syntes det passet.
Det ble noen med rette striper også. 
For å friske det hele opp, strødde jeg noen hjerter utover. De er sydd ned med stoppefoten.
.....og ja, det ble noen kuvertbrikker også........
Baksiden av kuvertbrikkene. Jeg synes det er kjekt å kunne bruke dem på begge sider.
Jeg har skaffet meg noen enkle merkelapper til småting.
Her er både krusmatter og kuvertbrikker. Det trenger jo ikke være Valentines day for å bruke disse!
Jeg fikk ryddet opp i kassen med svarte og hvite rester, men må nok innrømme at det er noen biter igjen ennå.


Cecilie

13 kommentarer:

Grethe sa...

Disse var veldig fine;flott med sort og hvitt.Gøy med hjertene:))

Grete sa...

Så kjekk måte å sy små og store matter på, dekorative og fine!

Marie sa...

Effektiv måte å sy på, det likar eg... Lurt :)

Birthe Marie sa...

Så mange fine matter du har sydd. Ja, kjekt å ha noen slike liggende. :-)

Solfrid sa...

Stilige brikker og lur måte å sy dei på:-)

Haldis sa...

Fine brikker du har laga! Greit å få bruke restar.

bentetove sa...

Herlige krusmatter! Veldig grei måte å sy dem på også, takk for tips :)

margrethe.jaastad@live.no sa...

Hei!
Stilfulle og flotte ting du har sydd.Smart måte du har sydd de på,vet det jo ,men kommer sjelden på å gjør det!Beste hilsen Quiltegleder Margrethe

Edny sine puslerier sa...

Veldig grei måte å sy på! Og fine var de også;)

ahli sa...

Kjempefine. Effektiv og smart måte å sy på. Må kopiere denne.

Astrid

eva sa...

Tusen tack för tipset - ett jättesmart sätt att sy muggmattor på! Nu blev jag sugen på att prova ditt sätt. Väldigt snygga i svart-vitt och de röda hjärtana är verkligen pricken över i!
Kramisar

Timotei sa...

Disse likte jeg! Kjempefine! Sort og hvitt med rødt er flott sammen. Takk for at du viste hvordan du har gjort det.

Dollandesign sa...

Det var ett rationellt sätt att sy Dina underlägg på, som Du visar oss. Tack för det tipset!

Dollandesign