lørdag 29. mars 2014

Koseteppe nr. 9.

Alle de andre barnebarna har fått hvert sitt koseteppe, og nå ble det også ett på sistemann.
Jeg spekulerte lenge på motiv og blokkvalg, men falt til slutt for dette motivstoffet. Siden Bjørnar er en stor klatremus, kunne det jo passe med hunder og katter på ville veier! De røde og oransje blokkene fant jeg en utgave av på internett, og første utlegging ble slik:
Det ble litt kjedelig, og jeg bestemte meg for å legge til noe i blokkhjørnene.
Bare en er nøye på renskjæringen, blir resultatet som regel bra.
Første innspeksjon:
Kanskje jeg kan leke borte, borte................
Er det noen som ser på?
Jeg kan bli helt borte jo!!
Her er jeg!
På baksiden er det mørkegrønn fleece og gavelapp.
Så håper jeg han kan kose seg lenge med dette teppet! 
Bestemor koser seg i hvert fall mens hun lager det.


Cecilie

8 kommentarer:

Anne Lise sa...

Lenge siden jeg har vært inne her skjønner jeg. Masse fint du har laget. Teppet er tydeligvis populært og ser også skikkelig godt ut. Så likte jeg veldig godt måten du syr grytekluter på. Tror jeg må prøve meg, en gang.
Ha en fin søndag.

eva sa...

Ett sånt härligt täcke du har gjort till ett riktigt ljuvligt barnbarn. Han verkar uppskatta det mycket!
Kramisar

Anita sa...

Nydelig quilt, og barnebarnet har falt pladask for det, ser jeg!

Edny sine puslerier sa...

Så forvandlet teppet ble med de hjørnebitene!! Du er så flink med slikt. Kjempefint teppe til en kjekk kar;)

Dollandesign sa...

Ditt "nionde lilla täcke" är så fint, tycker jag.

Dollandesign

Grete sa...

Flott teppe, som tydeligvis falt i smak hos mottakeren!, utrolig hvor mye en liten trekant i hjørnet på blokkene gjør for helheten! Og knall farger til en barnequilt!

Trines hobby sa...

Kan tydelig se at han likte teppet:) hjørnebitene satte prikken over i-en, spennende!

2ne sa...

Herlig - ser ut som han likte teppet. God påske