søndag 1. mai 2011

Hagepikene i aksjon.

Det er flere år siden jeg kjøpte disse mønstrene fra Candlelight creations. De var et av mine først forsøk på stitchery, og egnet seg jo supert til sommerhåndarbeid o.l.
Men så var det fortsettelsen da.....
 Jeg fant stoffer som passet til de fargene jeg hadde valgt på broderiet. De ble skåret i biter på 1.5" x 1.5" og lagt i en boks. I løpet av våren ble disse bitene sydd vilkårlig sammen, mellom alle grytekluter og mug rugs.
  Det var 4 forskjellige motiv.



Jeg hadde et HaPå-glass fullt med bukseknapper, og syntes det var en artig måte å koble bildene på.
Sydde 3 knapper på hver side, - det ble 48 stk. til sammen! Brukte brun anorakksnor til å lage løse hemper.
 Nå kan jeg henge opp bildene slik som jeg føler for.
Her følger noen forslag:

Hvert bilde er på 47 x 51 cm, og "veggteppet" kom akkurat opp til påske.
Regner med at det meste av mitt hagearbeid er unnagjort nå..............

Cecilie

2 kommentarer:

Ildri sa...

Enig m du..slikt hagearbeid går vi for!
Lekre ble de ivertfall. Imponert over din kreativitet.

Lis sa...

Her har du hatt litt av en jobb! men hva gjør vel det...når resultatet ble sååå lekkert!?
Ha en fin kveld