søndag 13. mai 2012

Løper med solfarger.

Når det ikke er sol ute, får en lage det til selv. Greit med den som kan taes fram fra år til år!
I 2010 var jeg på kurs med Anne Beier Finnestad. Temaet var skyggeteknikk, og jeg sydde i vei. 
Første forsøk ble som følger: (bildet har slappe farger, men er det eneste jeg har).
Dette ble grusomt kjedelig, og ble lagt vekk en lang stund. Etter hvert kom jeg på å dele opp, og putte inn noen remser. Da ble jeg mye mer fornøyd med resultatet.
Her er et ekstra stoff lagt under hvert kronblad, og sydd ned med stoppefoten. Det ble også mye bedre med grønt under blomstermidten.
Restene ble nok til en liten brikke som ligger i et framskap.
Under etiketten "Skyggeteknikk" ligger etter hvert flere løpere sydd i samme teknikk.
Den store løperen er 37 x 125 cm, brikken 30 x 61 cm.


Cecilie

10 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Du verden så mye fargene gjør! Jeg var også på samme kurs;)

Farmormor sa...

Skikkelig fin ble den!!

RyumQuilt sa...

En riktig fin sommerløper. Atrig teknikk som jeg enda ikke har fått prøvd.

Siv sa...

Ja, denne minner om vår og sommer! Nydelig løper! Jeg likte den i blått veldig godt også. Morsom teknikk!

Grete sa...

Skal si det ble to veldig forskjellige løpere med de grepa du tok her! Den ble jo kjempefrisk i fargene, bare den mørke midten gjør at blomsten smiler mot deg!
Lurt å sy sin egen sol! Den gjemmer seg her også, og i følge yr skal det regne-akkurat når jeg skal sykle til og fra jobb!
Ha en fin dag!

Trines hobby sa...

Enig med deg, den ble mye mer spennende når du delte opp:) Ha ei flott 17.mai uke!

Lappedamen sa...

Resultatet ble i alle fall veldig flott. Lekker og vårlig løper.

bentetove sa...

Så flott løperen ble ! Fargene kom mye mer fram når du delte den opp ja.
Frisk og fin ble den.

lappetussa-Ingunn sa...

Den var fin i utgangspunktet syns jeg, men blei kjempefin når du gjorde din egen vri. Ha en flott
17. mai!

Unknown sa...

Der Läufer ganz oben ist wunderschön. Gibt es dazu eine Anleitung?