torsdag 14. februar 2013

Hjertebokmerker - Hearts for books.

Vi feirer egentlig ikke Valentinsdag, men en liten hilsen er det jo alltid hyggelig å gi.
Jeg kom over en turtorial på dette bokmerket på nettet, og hva passer vel bedre for en som jobber på bibliotek?!! Satte dem fast med klesklyper i kattesand, og så kunne kollegaene mine velge hvert sitt. Som jeg tenkte, var fargevalget ganske spredt, og det er jo bra!

  
Bokmerkene var superraske å sy, så det ble flere farger å velge mellom:
 Her er 2 stk plassert på samme bokside for å vise bruken.
Min kjære noterer når solen kommer fram bak fjellene. Det er viktig her som solen er borte 2 mnd hver vinter!

We don't really celebrate Valentine's day, but a little something is always nice to give. 
I came across a turtorial for this bookmark online, and what fits better for someone who works at the library?! I let my colleagues choose one each. As I thought, the all picked different colors.
 The bookmarks were super fast to make, so therefor many colors.
  There are two pieces placed on the same book page to show usage.
My sweet one has a book where he writes when the sun risees behind the mountains. It is important here in the north west of Norway, whit big mountains making the sun disapear two months every winter!
 

Cecilie

8 kommentarer:

RandiT sa...

ÅÅÅ de var fiiine! Som unga mine ville sagt; Mamma, du trenger ikke lage alle hjertene du ser! Men disse bare må jeg prøve :)

Haldis sa...

Smart, no slepp ein leite etter sida i boka ein skal ha!

Dollandesign sa...

Att sy detta "hjärtbokmärke" var ju en toppenide´. Dina hjärtan var mycket fina, tycker jag. Tack för att Du visar var Du hittat beskrivningen.

Dollandesign

Edny sine puslerier sa...

For en artig og fin idé, og for ei flott gave til bibliotekskollegaer på en slik dag!

Grete sa...

Så morsomt bokmerke! Dem må jeg nok sy noen av, f. eks. til leseplasser venninner! Takk for link til mønsteret!

Anonym sa...

Å tenk så heldig man er som er din kollega :-D

Birthe Marie sa...

Tusen takk for koselig kommentar på bloggen min. De hjertene var skjønne, og morsomt med skrift-stoff. Hva passer bedre til bibliotekkollegaer, og sikkert lesehester. Tenker de ble glade for Valentine-hilsenen. :-)

Gunnveig sa...

Så fine og artige!!:)Sånn ønsker e me også!:) Hva med en liten forsinket bursdagspresang?;) Trur e likte hvit best!