torsdag 5. mai 2016

Utvidet utfordring.

Da jeg fikk lagt duken fra forrige innlegg på bordet mitt, innså jeg at noe manglet. Så da spurte jeg leder i quiltelaget om jeg kunne få en utfordringsbit til, og det fikk jeg.
Jeg måtte legge til noen flere stoffer, men bakgrunnsstoffet var det heldigvis mye av.
Det er 40 stråler i duken, så da tenkte jeg først at det skulle være 10 stråler i puten, men etter å ha vurdet en stund, ble det utvidet til 12.
Den siste puten fikk 22 stråler.
Og så var det baksiden da. I hyllene lå noen 30cm biter som ikke akkurat er mine farger. De kunne kuttes opp, og gi et ok bakstykke.
For å friske litt opp, la jeg inn noen gule kvadrater.
Putene fikk skjult åpning med glidelås.
Gøy å få stripene til å passe akkurat!
 Putene kan jo godt ligge denne veien også.
Se så ja, nå ble det mye bedre!
Et bonuspoeng som jeg ikke oppdaget før putene var på plass:
Dette maleriet har jeg arvet fra mine foreldre, det henger rett over sofaen!!!


Cecilie

4 kommentarer:

Lappedamen sa...

Lekre puter, og så fine på baksiden også.

Solfrid sa...

Kjempefine puter både foran og bak :-)

Anita sa...

De putene dine er bare lekre, og de står så godt sammen med duken og bildet over sofaen!

Atelielykke70 sa...

Ja fine vare