onsdag 27. april 2011

Siste Mug Rug utfordring.

Apriloppgaven var vår eller 17.mai. Siden det var endel rester igjen etter Pinseblomst-løperen, fant jeg ut at det passet godt til siste utfordring.
Det ble en enkel form for stable-skjære teknikk.
Pinsen handler bl.a. om ildtunger, så derfor valgte jeg å quilte med gyldne bølgelinjer. 
 Jeg liker også å kunne bruke det jeg lager på begge sider. Her passet det godt å ta med litt 17. mai i tillegg. Mors gamle duk med flekker som ikke gikk av i vask, fikk være på den andre siden. Noen gamle 17.mai bånd ble applikert på. Siden jeg ikke ville at sømmene skulle gå over de gule stripene, satte jeg en knappenål for å vise hvor langt jeg kunne la båndene gå innover.
Mørkeblå lukkekant passet ypperlig til begge sider.
 Denne gangen ble det 6 Mug Rugs.
 Nå gleder jeg meg til å ta fatt på neste utfordring.

Cecilie

Ingen kommentarer: