torsdag 31. mai 2012

Nyryddet sykrok!!

I det siste har det vært så mange prosjekter på gang i sykroken min at jeg ikke fikk sydd noen ting, for alt lå utover overalt. Altså var det bare å begynne å rydde.

Huset vårt brant ned til grunnen sommeren 1988 (lynnedslag),og vi flyttet inn i nytt hus sommeren 1989.
Ingen ble skadet, og på den tiden var vi 9 stykker i storfamilien, så det kunne lett ha gått storgalt. Det gode var at det nye huset kunne bygges etter våre behov, bl.a. med sykroken som husets "navle". Den ligger ved siden av kjøkken og spisekrok.
Her tilbringer jeg det meste av ledig tid!! + litt ekstra.........
Jeg fikk kjøpt en god del bokser med "vindu", så nå er knapper, skrivesaker, synåler, osv, osv plassert i hver sine bokser med lokk.

Trådsnellene har fått store gjennomsiktige bokser. I hjørnet ble det plass til alle de små linjalene.
Bak symaskinen har symaskin-nåler, quiltetråd o.l. fått plass, og i de skuffene som ikke er så lett tilgjenglig er det perler og annet stæsj.

 På en isoportavle er det festet et hvitt strechlaken på den ene siden, og et svart på den andre. Her kan jeg prøve ut forskjellige kombinasjoner før jeg syr.
Her er et oversiktsbilde.
Den største maskinen blir stort sett brukt til frihåndsquilting o.l. De hvite eskene inneholder alle mine stoffrester. Oppi dem skal det etterhvert bare være ferdig oppkuttede biter og remser på 1 1/2", 2" osv., men det er et lengre prosjekt. I trådkurvene under benken ligger 30cm-bitene. -og i skapene, mere stoff er jeg redd................
Jeg håper jeg nå greier å holde orden. Utgangspunktet skulle i hvert fall være bra!

Cecilie



5 kommentarer:

Unknown sa...

Ett flott sy rom du har. Godt å få ryddet opp iblandt. Mitt rom har jevnt over ett kreativt kaos hihih. Du ahr mye fint her inne på bloggen legger meg til som følger, for hit vil jeg flere ganger.

Margit sa...

Hei :O) Har bare ett ord: MISUNNELIG siden du har så god orden ... hehe :)
Skulle vel ha "tatt i ett tak " eg og men det får vente litt til - ønsker deg en superfabelaktig ettermiddag :O)

Anonym sa...

Ta va no fole svert,det me system e du go t. Helsing ho på Buvang

Sissel`s syglede sa...

For et hærlig syrom du har. Her var det et mye rom for god kreativitet.
Ha en finfin helg.

Sølvis blog sa...

Kjempekoselig blogg du har, kommer gjerne tilbake, fant deg fra desiree sin side.