mandag 24. september 2012

Løper til misjonsbasar, eller ikke....

En av mine gode venninder pleier å handle løpere av meg, til en misjonsbasar som hun har hovedansvar for hver høst. Denne gangen hadde hun gitt bort den løperen som var tiltenkt formålet, så da var det bare å sette igang med ny søm!
Siden jeg har sydd så mye grytekluter o.l. i brune nyanser, var det deilig å bruke andre farger. 
 Applikasjon med stoppefoten er alltid gøy, og gjør mye av seg!
Jeg har store problemer med å bruke stripete stoffer, men som lukkekant gjør det seg godt.
Løperen er på 36 x 91 cm, en grei størrelse til et salongbord.
Men da vi fikk tenkt oss litt om, kom vi til at disse fargene kanskje var litt "spreke" til en utloddning, så da ble det en roligere variant i steden.

Fortsettelse følger....

Cecilie

7 kommentarer:

RyumQuilt sa...

Det var en nydelig løper. Fine lilla batikkstoffer du har brukt.
Å quilte applikasjonene med stoppefot har jeg enda til gode, men jeg ser her at det ga en flott effekt, så det tror jeg jammen at jeg skal prøve. Flott at du deler detaljene med oss ;-)

Elisabeth sa...

Nydelig løper. Ha en flott uke:))
Elisabeth

BenteOO sa...

Løparen var retteleg fin den!

Tenkte først du hadde rett i at fargane vart litt vel spreke,- men også misjonsdamer kan ha ynskje om å gå litt utforbi kanten! Gløymer aldri eit selskap då Mozell var ny på markedet - damene kniste som om det var musserande vin!

Unknown sa...

Fin løper i herlige farger. Ha en kreativ uke.

Grete sa...

Flott og fargerik løper! Enig med deg når det gjelder striper, men de gjør seg godt til lukkekanter.

ahli sa...

Denne var jo lekker, et skikkelig blikkfang på en utlodding.

Astrid

RandiT sa...

Kjempefin løper! Og fargene er jo flotte !!! Også til misjonsbasar syns jeg. Flotte detaljer med stoppefoten.