tirsdag 14. juni 2011

Et lappeteppe kan dekke over så mangt....


 Da jeg var på NQF's årsmøte i Stokke i Vestfold i 2010, fallt jeg pladask for dette lille veggteppet. Materialpakken ble innkjøpt, men den ble liggende, for hvor skulle jeg nå gjøre av det når det ble ferdig.
 Så nærmet årsmøte i Tromsø seg, og der måtte jeg jo ha med håndsøm. En ide begynte å ta form. men da måtte teppet utvides endel.
Her er alle delene klare for applikering.
  Her følger nærbilde av alle motivene.
Jeg kuttet ut blonden som fulgte med, men sydde på mange flere knapper.






Hvor jeg skulle ha det? Avsløringen følger her.
Vår nyinnkjøpte 42" flatskjerm var ikke noe vakkert syn når fjernsynet var avslått, så nå har den fått "gardin". Teppet er bare å flytte bort i en stol når TV'en er i bruk.
Jeg sydde på en kanal på baksiden, festet bare på en side, og puttet en rundstokk inni. Akkurat den kan nok med fordel høvles litt på en side, men det overlater jeg til min snekkersønn engang han er hjemme.
Denne gangen var det meningen å ha håndsøm, så alt er applikert for hånd med dobbel Lenes silketråd. Maskinquiltet i sømmene.

Cecilie

6 kommentarer:

Edny sa...

Da blir det jo en skikkelig bruksting;) Kjempefint teppe!

Lis sa...

Så smart!! Her har du hatt litt av en jobb! Men resultatet ble jo helt nydelig! ;)
Ha en fin kveld :D

Anonym sa...

Det var veldig lurt! Da har du noe fint å se på istedet for en svart skjerm. Flott teppe ble det. Lappetussa-Ingunn

2ne sa...

Herlig teppe og en smart bruksmåte :-) Den var ny.....
Ønsker deg en riktig god helg.

Sissel`s syglede sa...

WOW, for et lekkert teppe. DU verden for en bruksmåte. Den var jammenmæ ny :-))
Ha en finfin søndag.

Marie sa...

Sjå der var tv'n borte, fint teppe! Gleder meg til å ta ein nærare titt på det :)