søndag 11. september 2011

"Blomstre i lappehaugen"

Årsmøtet i NQF i 2004 var i Molde, og jeg meldte meg på 3-dagerskurset med Hanne Aspelin Firmann.
Det viste seg å være stable/skjære teknikk, og som vanlig satte jeg igang med altfor mange stoff. 7 røde stoff skulle gi 4 kronblad hver. Til "Show and tell" på søndag var bare kronbladene ferdige, men jeg festet alt med knappenåler på et svart stoff, så på avstand så det riktig innponerende ut!!
Da jeg kom hjem var det andre ting som var viktigere, og denne løperen ble liggende. Først høsten 2005 ble den plukket fram og gjort ferdig.
Her følger noen nærbilder. Det var vanskelig å få fram de riktige fargene på bildene. Den er ganske "skarp".



Løperen ble 2,30 m lang og er 45 cm bred og passer perfekt til det lengste spisebordet mitt.
Noen synes kanskje den passer best som juleløper, men jeg bruker den hele året når jeg trenger en "fargeinnsprøytning", bl.a. nå!

Cecilie

10 kommentarer:

Edny sa...

Den var kjempefin! Årsmøtet i Molde var mitt første, og jeg glemmer aldri de flotte utstillingene. Ble helt matt, og tenkte at jeg måtte bare slutte å sy. Inntil da trodde jeg at jeg kunne en del quilting..

Grete sa...

Kjempefin og fargerik løper. Jeg har gått flere kurs med Hanne A. F. og storkost meg hver gang.

Solveig Bloch sa...

Cecilie, den løperen var lekker! Har tidligere sydd et par tepper i denne stable-skjære teknikken og burde kanskje prøve det igjen....

Bjørg sa...

Det er en flott løper, og veldig lang! Årsmøte i Molde var jeg også på :-)!

Margit sa...

Stable/skjære er moro å jobbe med og denne løperen vart superfin!!

Anne Lise sa...

Knallfin løper. Og denne var til et skikkelig langt bord. flott!!!

Mitt lille rosa syrom sa...

Synes den var kjempefin jeg :-)

Anonym sa...

En flott løper med fine farger! Syns den kan brukes hele året jeg, ikke bare til jul.Lappetussa Ingunn

ahli sa...

Kjempefin løper. Den kan du bruke hele året.
Årsmøtet i Molde var jeg ikke på dessverre. Det var før jeg begynte i Molde Quiltelag.

Astrid

Sissel`s syglede sa...

Åhhh, dette var en lekker løper.
Takk for at du minnet meg på å oppdatere "om meg"... Har jeg faktisk ikke tenkt på gitt...hehehe
Ha en finfin tirsdagskveld:-)